سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر مد و استایل در شخصیت و اعتماد به نفس چیست!؟

تاثیر استایل بر روحیه فرد

تاثیر مد و استایل در شخصیت و اعتماد به نفس چیست!؟ آیا مد در روحیه شما تاثیر مثبت دارد؟!

با انواع تاثیر مد و استایل در شخصیت آشنا شوید


شما چه فکر میکنید!؟ به نظر شما، تاثیر مد و استایل در شخصیت و اعتماد به نفس شما تا چه حد است؟! آیا سبک لباس پوشیدن و مد شما بر روی شخصیت شما هم تاثیر خواهد گذاشت!؟ آیا مد و فشن در روحیه شما تاثیر دارد؟! در این مطلب از مجله مد و استایل وقت مد در اینباره صحبت میکنیم. به تمام این سوالات جواب داده و باهم آموزش میبینیم که شخصیت و اعتماد به نفس شما تا چه حد توسط استایل شما متغیر خواهد بود.


تاثیر مد و استایل در شخصیت هر فرد تا چه حد است؟

قرن ها گفته شده است که “لباس، انسان را میسازد”. به طور کلی، انتخاب و خرید انواع لباس، عطر و جواهرات، اتفاقی نیست و پیام های زیادی را در مورد فرهنگ، سن و جنسیت به مردم میدهد. مد و استایل (fashion)؛ بخش مهم از زندگی ما است. بنابراین بررسی علمی تاثیرات واقعی آنها بر انسان ها ضرورت دارد.


طبق مطالعات صورت گرفته، بین پوشیدن لباس های خاص و تاثیرات روانی آن بر روی خود فرد و شخص مقابلش، ارتباطات مستقیمی وجود دارد. خوشبختی از بیرون نمی‌آید، بلکه از نگرش شما است. ظاهر هر انسانی، احساسی که در لباستان دارید، بر درون تاثیر میگذارد. در نتیجه از نظر روانشناسی، مد و استایل؛ بر روی اعتماد به نفس و روحیه شما بی‌تاثیر نیست.


از طرفی دیگر مد با موقعیت و شخصیت یک انسان مرتبط است. در حالی که لباس ها، هزاران سال پیش اطلاعاتی در مورد شغل یا موقعیت فرد در جامعه ارائه میکردند، امروزه حتی ارزش بیشتری دارند. هنوز هم در برخی از صنایع، لباس کار پوشیده میشود اما در اوقات فراغت شما مطابق سلیقه خود میپوشید.

غالبا ما با انتخاب انواع استایل خود؛ وجود درونی خود را بروز میدهیم. در اصل، پوشش یکی از مهمترین سیگنال های اجتماعی است که ارسال میکنید. زیرا آنچه میپوشید، هویت شما را نشان خواهد داد.


تاثیر مد و لباس در تاریخ و ایجاد طبقات جدید

سبک و استایل، ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما نقش مهمی در گذر تاریخ داشته است. در واقع مد به تازگی متولد شده و منشا علل و تکامل لباس در طول قرن ها بوده است.

در گذشته، مراقبت از لباس و تصویر شخصی، نشان دهنده تعلق به یک طبقه اجتماعی مرفه بود و بر فاصله بین غنی و فقیر تاکید داشت. پس از وقوع انقلاب فرانسه که آرمان های برابری طلبانه آنها بر مد نیز منعکس شد، کلاه گیس ها و لباس های گلدوزی شده به وجود آمدند. تاریخ اروپای قرن نوزدهم ثابت میکند که در آن زمان درک تفاوت های اجتماعی در لباس به ویژه برای آقایان دشوار بود.